Refund Policy
Retur-, Reklamasjons- og Angrerettspolicy for ÅlesHund
Følgende lov er gjeldende: Lov om opplysningsplikt og angrerett
Her finner du forbrukertilsynets retningslinjer: forbrukertilsynet.no
Du kan også legge ved en lapp i retursendingen dersom du ikke kan printe ut angrerettskjema. Skriv bare om varen skal refunderes for eller byttes så ordner vi resten =)
Husk navn og evt bestillingsnr. og konto nr ved refusjon.
Oppdatert returadresse står alltid nederst på siden i vår nettbutikk.
Meld fra skriftlig til vår epost snarest: kontakt@aleshund.no merk eposten med; Angrerett + bestillingsnummeret
Ordren din refunderes så snart vi har mottatt den.
1. Angrerett og Retur
1.1. Angrerett
Du har rett til å angre på kjøpet ditt innen 30 dager fra den dagen du mottar varen. For å benytte deg av angrerett, må du informere oss skriftlig ved å sende en e-post til kontakt@aleshund.no. I e-posten, merk den med «Angrerett + bestillingsnummer». Hvis du ikke kan printe ut angrerettskjemaet, kan du legge ved en lapp i returpakken hvor du angir om varen skal returneres eller byttes. Husk å oppgi navn, bestillingsnummer og kontonummer for refusjon. Den oppdaterte returadressen finner du alltid nederst på siden i vår nettbutikk.
1.2. Returvilkår
Varen må returneres i samme stand som du mottok den. Skadede, skitne eller ødelagte varer kan ikke returneres. Kunden er ansvarlig for returkostnadene og forsendelsen til vi mottar den. Vi anbefaler å benytte sporing eller forsikring for returpakker. Tapte forsendelser som ikke når oss, vil ikke bli refundert. For varer sendt med gratis frakt, vil de faktiske fraktkostnadene bli trukket fra beløpet som refunderes.
1.3. Tilpassede Produkter
Tilpassede produkter, det vil si varer laget spesifikt etter dine ønsker (f.eks. farge, størrelse eller spesifikasjoner), kan ikke returneres eller byttes. Dette gjelder alle produkter som er produsert spesialt for deg og som ikke kan videreselges.
1.4. Behandlingstid for Returer
Når vi har mottatt returvaren, vil vi behandle returen så raskt som mulig. Returer vil bli håndtert ved å tilbakebetale beløpet via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet, eller til oppgitt bankkonto. Husk å inkludere ditt navn og kontonummer i returpakken.
2. Reklamasjon
2.1. Reklamasjonsfrist
Hvis du oppdager feil eller mangler ved produktet, må du kontakte oss innen 7 dager etter mottak av varen. Etter 7 dager aksepteres ikke reklamasjoner. Reklamasjonsretten for spesifikke produkter som halsbånd gjelder i 1 år fra datoen for mottak.
2.2. Reklamasjonsprosess
Vi forbeholder oss retten til å reparere produktet, erstatte det eller tilby tilbakebetaling. Reklamasjonsretten gjelder ikke for skader forårsaket av feilaktig bruk eller mangel på vedlikehold. Hvis produktet viser seg å være defekt, vil vi kontakte deg for bekreftelse. Du kan da motta tilbakebetaling eller et nytt produkt. Hvis produktet er i god stand og funksjonelt, kan du være ansvarlig for kostnadene ved å returnere produktet til deg.
2.3. Produktfeil
Hvis vi vurderer at produktet er defekt, vil vi sende deg en e-post med bekreftelse. Du kan da motta tilbakebetaling for produktet eller en ny vare. Hvis produktet er i stand og funksjonelt, vil du være ansvarlig for eventuelle returkostnader til deg.
3. Annullering av Bestilling og Reparasjon
3.1. Annullering av Bestilling
Annullering av bestillinger for lagerførte varer kan gjøres innen 30 dager etter mottak. For tilpassede eller spesialbestilte produkter er annullering ikke mulig etter produksjonen er påbegynt.
3.2. Reparasjon
Vi tilbyr reparasjon av produkter som ikke omfattes av garanti mot et ekstra gebyr. Kunden må sende en privat melding med en beskrivelse og bilder av skaden. Etter vurdering av skaden vil vi gi deg et tilbud på reparasjonskostnadene, inkludert arbeid, materialer og fraktkostnader. Kunden er forpliktet til å betale de avtalte reparasjonskostnadene før vi begynner arbeidet. Hvis reparasjon ikke er mulig, vil vi informere om dette før produktet sendes tilbake.
4. Garanti og Reklamasjon
4.1. Garanti
Alle produkter kommer med ett års garanti som dekker produksjonsfeil ved normal bruk og vedlikehold. Garantien dekker ikke normal slitasje, feilaktig bruk eller skader forårsaket av uhell eller feilaktig vedlikehold. Vi tilbyr hjelp med valg av produkt, men det endelige ansvaret for valg av passende produkt ligger hos kunden.
4.2. Reklamasjon
For reklamasjoner må du kontakte oss innen 7 dager etter mottak av varen. Hvis produktet er skadet på grunn av feilaktig bruk eller manglende vedlikehold, vil reklamasjonen ikke bli akseptert.
5. Tvisteløsning
5.1. Klager
Hvis du har en klage på produktet eller tjenesten, kan du kontakte oss via e-post på kontakt@aleshund.no. Vi vil gjøre vårt beste for å løse eventuelle klager tilfredsstillende for begge parter.
5.2. Ekstern Tvisteløsning
Hvis vi ikke klarer å komme til enighet, kan du henvise saken til Forbrukerrådet for videre behandling. Forbrukerrådet kan kontaktes telefonisk eller via deres nettside: forbrukerradet.no.
6. Endringer i Vilkår
6.1. Oppdateringer
Vi forbeholder oss retten til å oppdatere disse vilkårene fra tid til annen for å reflektere endringer i våre tjenester eller juridiske forpliktelser. Ved vesentlige endringer vil vi informere våre kunder via e-post eller ved å publisere en melding på vår nettside.
6.2. Ikrafttredelse
Endringer i vilkårene trer i kraft umiddelbart etter publisering, med mindre annet er spesifisert.
7. Kontaktinformasjon
7.1. Spørsmål og Support
Hvis du har spørsmål om våre vilkår eller trenger support, kan du kontakte oss via e-post på kontakt@aleshund.no. Vi vil gjøre vårt beste for å svare på dine henvendelser så raskt som mulig.