Terms of Service
1. Generell informasjon
1.1. Policyens omfang
- Denne policyen gjelder for nettsiden www.aleshund.no.
1.2. Operatør og behandlingsansvarlig
- Operatør og behandlingsansvarlig for personopplysninger er:
- Åleshund Katarzyna Peplinska
- Adresse: Fureåsen 17, 6017 Ålesund, Norge
- Org.num: 933761002
- Kontaktadresse for e-post: kontakt@aleshund.no
1.3. Bruk av personopplysninger
- Operatøren er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger gitt frivillig på nettsiden.
- Nettsiden bruker personopplysninger til følgende formål:
- Utsendelse av nyhetsbrev
- Behandling av forespørsler via skjema
- Forberedelse, pakking og utsending av varer
- Utførelse av bestilte tjenester
- Presentasjon av tilbud eller informasjon
1.4. Innsamling av brukerdata
- Nettsiden samler informasjon om brukere og deres oppførsel på følgende måter:
- Gjennom data som frivillig oppgis i skjemaer og lagres i Operatørens systemer.
- Ved å lagre informasjonskapsler (cookies) i brukernes enheter.
- Hos oss kan du betale med sikre og enkle metoder, og ÅlesHund Katarzyna Peplinska Org.num: 933761002 mottar ikke noen personlige opplysninger.
2. Betalingsmetoder
2.1. VIPPS og Stripe
- Du godkjenner enkelt ditt kjøp ved å velge betalingsmetoden du ønsker.
2.2. Kortbetaling via tredjepart
- Åleshund Katarzyna Peplinska mottar ingen kortopplysninger, og du forholder deg til tredjeparts betalingsvilkår.
2.3. Faktura
- Noen ganger tar vi imot bestillinger manuelt. Eksempel ved kjøp av kobbel som skal produseres etter spesielle spesifikasjoner. Når din ordre er behandlet, blir faktura sendt på mail eller som E-faktura snarlig.
- Bestillingen sendes etter mottak av betaling og ferdigstillelse av bestillingen i samsvar med den aksepterte leveringstiden (2 til 14 virkedager).
2.4. Aksept av kjøpsbetingelser
- Ved bestilling hos ÅlesHund godtar du automatisk våre kjøpsbetingelser
- Varene sendes når betaling er mottatt og personalisering er utført, eller som avtalt for lager- eller salgsvarer.
- ÅlesHund Katarzyna Peplinska tar forbehold om eventuelle feil i priser, skrivefeil, og forandring i valutakurser som har vesentlig betydning for salg av varer og tjenester.
2.5. Ansvar for din bestilling
- Du må sørge for at du sjekker dine ordredetaljer nøye før bestillingen din behandles. ÅlesHund Katarzyna Peplinska tar ikke ansvar for varer som er tapt eller stjålet, eller som er adressert feil på grunn av feil informasjon som ble oppgitt når du registrerte din bestilling. ÅlesHund Katarzyna Peplinska kan derfor ikke kompensere for tapte eller skadede produkter.
2.6. Leveringsadresse og retur
- Vennligst sørg for at du oppgir en passende leveringsadresse i arbeidstid hvor noen er tilgjengelig for å signere kvittering for bestillingen din, dersom ordren din blir levert til din dør. Ved retur er du ansvarlig for forsendelsen inntil den er mottatt av oss. Vi anbefaler at retursendinger sendes med sporing/forsikring. Tapte forsendelser som ikke mottas av oss, refunderes ikke. Verdifulle forsendelser fra ÅlesHund Katarzyna Peplinska sendes alltid med sporing og forsikring. Ta snarest kontakt med oss på kontakt@aleshund.no dersom det er mistanke om tapt pakke.
2.7. Internasjonale skatter og avgifter
- Ved internasjonale bestillinger har hvert land spesifikke regler om hvilke tollavgifter og skatter som skal betales. Det er ditt ansvar å finne ut hvilke importavgifter som skal belastes ved å kontakte myndighetene i ditt land. ÅlesHund Katarzyna Peplinska er ikke ansvarlig for eventuelle tilleggsavgifter som oppstår som følge av en eventuell pålagt importavgift.
3. Gjeldene lov
3.1. Følgende lov er gjeldende: Lov om opplysningsplikt og angrerett
- Her finner du Forbrukertilsynets retningslinjer: forbrukertilsynet.no
- Du kan også legge ved en lapp i retursendingen dersom du ikke kan printe ut angrerettskjemaet. Skriv bare om varen skal refunderes eller byttes, så ordner vi resten =)
- Husk å oppgi navn, bestillingsnummer og kontonummer ved refusjon.
- Oppdatert returadresse står alltid nederst på siden i vår nettbutikk.
- Meld fra skriftlig til vår e-postadresse snarest: kontakt@aleshund.no, merk e-posten med: Angrerett + bestillingsnummer.
- Ordren din refunderes så snart vi har mottatt den.
- MERK: Faktiske fraktkostnader for utsendte varer vil bli trukket fra det krediterte beløpet. Dette gjelder alle kjøp hvor sending er nødvendig, også utlån av varer for prøving. Kunde bekoster retur.
3.2. Tilpassede produkter
- Tilpassede produkter refererer til produkter der kunden velger bredde, farge på båndet, farge på beslag, samt størrelse og lengde på produktet.
- Fargene på bånd og beslag kan avvike fra de på bilder/videoer. Dette skyldes belysning og forskjellige fargeinnstillinger på telefoner og andre enheter.
- Leveringstiden for spesialtilpassede produkter og frakt er mellom 2 og 14 virkedager.
- Utførelsestiden for ferdige produkter er 2 virkedager.
- Ved eventuelle forsinkelser i bestillingen vil kunden bli informert ved bestilling i en privat melding.
3.3. Vilkår for avbestilling, retur og refusjon
- Reparasjon
- Ved skader som ikke dekkes av garantien, tilbyr vi reparasjon av produktet mot et ekstra gebyr.
- Denne tjenesten gjør det mulig for kunden å beholde de opprinnelige elementene i produktet, slik som beslag og bånd, noe som kan bidra til å redusere kostnadene.
- Følgende vilkår gjelder for denne tjenesten:
- Kunden som ønsker å benytte seg av reparasjonstjenesten utenfor garantien, må melde fra om dette i en privat melding med en nøyaktig beskrivelse av skaden og bilder av produktet.
- Før vi starter reparasjonen, vil vi nøye vurdere omfanget av arbeidet og fastsette reparasjonskostnadene.
- Etter en grundig vurdering av skaden, vil vi presentere reparasjonskostnadene for kunden, inkludert arbeidskostnader og materialer. Kostnadene vil også inkludere fraktkostnader (til og fra kunden).
- Vi vil utføre reparasjonen ved å bruke de opprinnelige beslagene og båndene, hvis mulig. Hvis reparasjonen ikke er mulig eller ineffektiv, vil kunden bli informert om dette før produktet sendes tilbake til oss.
- Kunden er forpliktet til å betale den avtalte prisen i den private meldingen før produktet sendes til oss.
4. Frakt
4.1. Fraktkostnader
- Vi benytter Posten sine tjenester.
- Pris for frakt blir beregnet i kassen etter sammenlagt vekt på dine varer.
- Lagervarer pakkes og sendes vanligvis samme dag eller senest 1 arbeidsdag etter mottatt ordre, avhengig av når på dagen vi mottar ordren din.
- Varer som produseres av oss har alt fra 2 dager til 4 ukers leveringstid, avhengig av produktet. Noen ganger må materialer bestilles før varen kan produseres. Dersom det tar mer enn 1 uke å produsere og sende produktet, kontakter vi deg for estimert leveringstid.
4.2. Fri frakt
- Du får fri frakt på varer som kobbel, ved spesielle kampanjer og ved kjøp over 999 NOK vår fri fraktgrense som er oppgitt på hundetilbehør.
- Vi benytter Posten sine tjenester, og du kan spore din forsendelse i Postens app.
- Norgespakke 0-5 kg: 80,- kr
- Leveres i postkasse
- Med sporing
5. Garanti og reklamasjon
5.1. Garanti
- Alle produkter er laget for å vare, men det er opp til deg som kunde å vedlikeholde de riktig for å sikre langvarig bruk.
- Produktene våre har en garanti som dekker produksjonsfeil. Garantien gjelder kun ved normal bruk og stell i henhold til produsentens anvisninger.
- Garantien dekker ikke normal slitasje, feilaktig bruk, eller feilaktig vedlikehold.
- Hvert produkt som tilbys av ÅlesHund Katarzyna Peplinska er dekket av en ettårig garanti. Garantiperioden begynner på kjøpsdatoen for produktet.
- Garantien dekker alle skader som skyldes material- eller produksjonsfeil som påvirker produktets funksjonalitet. Garantien dekker ikke følgende tilfeller:
- Skader som skyldes feil bruk av produktet, slik som bruk under upassende forhold (f.eks. i saltvann).
- Skader forårsaket av feil bruk av produktet, f.eks. knyttet til feil valg av produktet i forhold til hundens egenskaper og vekt.
- Naturlig slitasje, forklart i uthevede relasjoner (slitte beslag, smuss og lett gulning av lyse bånd).
- Med hensikt forårsaket skader, inkludert kutting med saks, tygging av hunden eller andre handlinger for å ødelegge produktet.
- Skader forårsaket av tilfeldige situasjoner (skade som følge av uforutsigbare omstendigheter, som at båndet hekter seg fast i en gren), hvor produktet har blitt utsatt for en større belastning enn det som er ment for produktets bruk.
- ÅlesHund Katarzyna Peplinska kan gi hjelp til å velge type produkt og tilpasse det til den aktuelle hunden, men det endelige ansvaret for valg av produkt tilhører kunden, som kjenner hunden sin best, dens egenskaper og behov. Hver hund er unik, så selv om vi anbefaler en båndbredde, kan vi ikke garantere at produktet ikke blir skadet ved overbelastning.
5.2. Reklamasjon
- Hvis du oppdager feil eller mangler ved produktet, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig innen 7 dager etter at du har mottatt produktet. Etter 7 dager kan du ikke reklamere på feil eller mangler.
- Vi forbeholder oss retten til å reparere produktet, erstatte det eller tilby refusjon av kjøpsprisen.
- Reklamasjonsretten gjelder ikke for produkter som er skadet på grunn av feilaktig bruk eller mangel på vedlikehold.
6. Tvisteløsning
6.1. Klager
- Dersom du har en klage på et produkt eller en tjeneste levert av oss, kan du kontakte oss via e-post på kontakt@aleshund.no.
- Vi vil forsøke å løse eventuelle klager på en tilfredsstillende måte for begge parter.
6.2. Ekstern tvisteløsning
- Hvis vi ikke klarer å komme til enighet, kan du henvise saken til Forbrukerrådet for videre behandling.
- Forbrukerrådet kan kontaktes på telefon eller via deres nettside: forbrukerradet.no.
7. Endringer i vilkår
7.1. Oppdateringer
- Vi forbeholder oss retten til å oppdatere disse vilkårene fra tid til annen for å gjenspeile endringer i våre tjenester eller juridiske forpliktelser.
- Ved vesentlige endringer i vilkårene vil vi informere våre kunder via e-post eller ved å publisere en melding på vår nettside.
7.2. Ikrafttredelse
- Endringer i vilkårene trer i kraft umiddelbart etter publisering, med mindre annet er spesifisert.
8. Kontaktinformasjon
8.1. Spørsmål og support
- Hvis du har spørsmål om våre vilkår eller trenger support, kan du kontakte oss via e-post på kontakt@aleshund.no.
- Vi vil gjøre vårt beste for å svare på dine henvendelser så raskt som mulig.